torsdag den 14. juni 2012

Sarah Bernhardt


Jeg bagte disse lækre, små Sarah Bernhardt-kager i går aftes,
og jeg tænkte, at jeg ville dele dem med jer:

Du skal bruge:


2 dl Piskefløde 38%
  • 75 g mørk chokolade (ca. 50% kakao)
  • 30 makroner (ca. 4 cm i diameter)
  • 150 g smeltet overtrækschokolade

Kog fløden op i en tykbundet gryde.
Bræk chokoladen i mindre stykker og smelt den i fløden.
Kog blandingen ved svag varme og under omrøring ca. 5 min.
Lad cremen stå koldt til den stivner, ca. 4 timer.
Pisk den let op.
Tryk den flade side af makronerne let og smør derefter chokoladecremen på,
så den danner en top.
Stil kagerne koldt nogle timer.
Pensl chokoladecremen med overtrækschokolade.
Chokoladen kan også smøres på med en kniv.
Stil kagerne koldt - evt. til næste dag.
Server dem kolde.

De er fantastisk gode!
Og utroligt nemme at lave!

Mo

1 kommentar:

  1. Dem skal jeg helt klart prøve at lave en dag! :-D

    //nannakildemose.blogspot.com

    SvarSlet